• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
    23
  • کد خبر : 704
  • 20 مهر 1399 - 13:13
رشته معارف

مدارس وابسته به حوزه

یکی از حامیان رشته علوم ومعارف اسلامی ستاد مدارس معارف وابسته به حوزه است . این ستاد زیر نظر حوزه علمیه قم و به دستور آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور و با ماموریت ذیل راه اندازی شده است.

ماموریت ها

الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ ۗ وَکَفَىٰ بِاللَّهِ حَسِیبًا . «احزاب ۳۳».
کسانى که پیامهاى خدا را مى‌رسانند. و از او مى‌ترسند .و از هیچ کس جز او نمى‌ترسند.خدا براى حساب‌کردن اعمالشان کافى است.
در زمان غیبت امام عصر حضرت حجت ابن الحسن المهدی (عج) .پاسداری از حریم دین و دیانت رسالتی بس سنگین و با اهمیت است. که بر دوش علما، مجتهدین . فقها و راس آنها ولی امر مسلمین (ولی فقیه) گذاشته شده است.
انجام فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر . الگوسازی برای زندگی توحیدی و ارزش مدار ، حضور در کنار مردم در صحنه اجتماع و سنگر های مستحکم مساجد . امر قضاوت ، مشاوره، وکالت ، ازدواج مسلمانان . تحکیم مبانی فکری جوانان و نوجوانان و پاسخگویی به شبهات آنان ، تبلیغ و ترویج مبانی دینی در سطح اجتماع و … از وظایف خطیری است. که علاوه بر روحانیت انقلابی و دغدغه مند بر عهده تک تک افراد متدین و انقلابی بوده. و تربیت شاگرد در مدارس وابسته به حوزه از این منظر بسیار با اهمیت جلوه می کند.

چیستی مدارس وابسته به حوزه :
بر مبنای مصوبه جلسه ۷۹۴ مورخ۳/۶/۸۸ شورای عالی آموزش و پرورش اساسنامه مدارس وابسته به دستگاه های دولتی وسایر نهاد های عمومی به تصویب رسید.

به موجب تبصره یک ماده ۲ فصل دوم اساسنامه مذکور مرکز مدیریت حوزه علمیه قم. سازمان تبلیغات اسلامی . مدرسه عالی شهید مطهری . سازمان اوقاف و امور خیریه و مرکز رسیدگی به امور مساجد می توانند . در قالب این اساسنامه و مفاد مصوبه جلسه۶۷۷ مورخ ۷/۶/۸۱ نسبت به تاسیس مدارس دبیرستان علوم و معارف اسلامی اقدام نمایند.

لذا با عنایت به مراتب فوق مدارس علوم و معارف اسلامی وابسته به حوزه در واقع کار سربازگیری برای جامعه عدل مهدوی و تربیت نیروی کارآمد برای حضور در صحنه انقلاب اسلامی را عهده دار می باشند.
در این مدارس دانش آموز با حضور در محیط مقدس و برانگیزاننده حوزه های علمیه از زلال قرآن و عترت بهره برده و از بزرگان علم و اخلاق الگو می گیرند. آنان با استفاده از محتوای غنی دروس رسمی رشته علوم و معارف اسلامی از سایر برنامه های آموزشی ، علمی ، تربیتی، بصیرتی و مهارتی حوزه های علمیه به معرفت می رسند.
در پایان تحصیلات دوره دوم متوسطه دانش آموختگان مدارس وابسته به حوزه در صورت تمایل می توانند . در حوزه علمیه ادامه تحصیل دهند یا وارد دانشگاه یا شغل شوند.
در سال جاری مدارس وابسته به حوزه در مناطق ۲و۴و۵و۱۶تهران و شهرستان تربت حیدریه پروانه تاسیس گرفته و در حال راه اندازی است.
به امید آن که در هر شهر و منطقه کشور حداقل یک دبیرستان دخترانه و یک دبیرستان پسرانه وابسته به حوزه های علمیه تاسیس شود.
(( اللَّهُمَّ وَفِّقْنِا لِمَا تُحِبُّ وَتَرْضَى )).

لینک کوتاه : https://reshtemaaref.com/?p=704

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. عالی بود با تشکر از شما

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.