• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
    18
  • کد خبر : 4317
  • 05 دی 1399 - 15:50

مستند ما اینجا هستیم قسمت ۶ ویژه میلاد حضرت مسیح علیه السلام

مستند ما اینجا هستیم قسمت ۶


مستند ما اینجا هستیم ما اینجا هستیم روایت مستندی است از بانوی مسیحی مومن استرالیایی که در اثر مطالعه تاریخ پیامبر اسلام و قرآن و تحقیق و تفحص به اسلام گرایش پیدا کرده و در نهایت مسلمان و شیعه میشود. این مستند که توسط سازمان اوج تولید شده است را به مناسبت روز میلاد حضرت مسیح بارگزاری گردیده است .

تماشای این مستند را به همه دانش آموزان و به ویژه به داش آموزان رشته معارف اسلامی توصیه می نماییم.

اسلام در استرالیا

مستند من اینجا هستم داستان اسلام آوردن یک بانوی استرالیایی به اسلام است. شاید بپرسید وضعیت اسلام در استرالیا چه گونه است؟

اسلام چهارمین دین بزرگ در استرالیا، پس از مسیحیت و بی‌دینی و بودیسم است. جمعیت مسلمانان استرالیا حدود ۵۰۰ هزار نفر است که بخشی از آنان را ایرانیان تشکیل می‌دهند.

حضور مسلمانان در استرالیا قدمت دیرینه‌ای دارد. اولین گروه از مسلمانان در سال ۱۸۶۰ (میلادی) توسط انگلیسی‌ها به این قاره وارد شدند. انگلیسی‌ها هنگام ورود برای شناسایی راه‌ها و کشف طلا در صحراهای استرالیا، مجبور به استفاده از ساربانان افغان بودند. و برای نخستین بار ۱۲ ساربان و ۱۲۰ شتر از افغانستان به این کشور مهاجرت کردند. افغان‌ها برای انجام فرایض دینی خود، مکان‌های عبادی در مناطق مختلف از جمله در میان صحراها بنا کردند . آثار برخی از آنها تاکنون باقی است.

هم اکنون بیشتر مسلمانان استرالیا از مهاجران ترک هستند که پس از جنگ جهانی دوم به استرالیا سفر کردند. پس از آنان لبنانی‌هایی هستند که در پی جنگ‌های داخلی به استرالیا سفر کردند.

درباره جمعیت شیعیان قاره اقیانوسیه آگاهی دقیق در دست نیست. شمار شیعیان استرالیا را ۲۸,۰۰۰ تن و برخی ۳۶,۵۰۰ تن یاد کرده‌اند. مسلمانان استرالیا بیشتر در شهرهای اصلی همچون سیدنی، ملبورن و پرت متمرکزند

لینک کوتاه : https://reshtemaaref.com/?p=4317

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.