• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
    7
  • کد خبر : 6026
  • 14 فروردین 1400 - 19:26

شرط جدید حاجی میرزایی برای تدریس در آموزش و پرورش

آموزش و پرورش


وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که هیچ کس پس از این نمی‌تواند در آموزش و پرورش تدریس کند، مگر صلاحیت حرفه ای کسب کند.

صبح امروز محسن حاجی میرزایی در نشست تخصصی با نمایندگان دبیران و آموزگاران استان خراسان رضوی که در مشهد برگزار شد. گفت: نشست‌های تخصصی با معلمان، می‌تواند. گره‌گشای مسائل و تنگناهای تعلیم و تربیت باشد. در چنین اجتماعاتی امیدهای من پُر رنگ می‌شود. و دشواری‌ها رنگ می‌بازد. و بر این باور می‌شوم. که قافله تعلیم و تربیت، با پشتوانه نیروهای با انگیزه و با درایت. مسیرهای پُر فراز و نشیب را به نحو مطلوبی، پشت سر می گذارد.

وی با بیان این‌که ارتقای کیفیت، دغدغه نمایندگان معلمان است. و این مهم، بسیار ارزشمند است. گفت: یکی از آسیب‌هایی که سازمان‌ها با آن روبه‌رو می‌شوند. این است که مأموریت‌ها رنگ می‌بازد.لیکن شما در آموزش و پرورش خراسان رضوی. نشان دادید که به اهداف دستگاه تعلیم و تربیت توجه دارید و این موضوع برای شما اهمیت دارد.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر این‌که بی‌تردید آینده کشور در پرتو تلاش‌های نظام تعلیم و تربیت شکل می‌گیرد. و هر تحولی مترتب بر یادگیری است. افزود: شخصیت و هویّت آدمی.نحوه مواجهه او با دنیای بیرونی و توانایی اندیشیدن. در دوره یادگیری، شکل می‌گیرد.

حاجی میرزایی با تأکید بر این‌که هیچ کس پس از این نمی‌تواند در آموزش و پرورش تدریس کند، مگر صلاحیت تعلیم و تربیت را کسب کند، گفت: «صلاحیت حرفه‌ای تدریس»، فراتر از مدرک تحصیلی و سابقه تحصیلی است.

بیشتر بخوانید:

رشته معارف اسلامی در یک نگاه

فرصت های شغلی رشته معارف

ویژگیها و مزایای رشته معارف

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که هیچ حرفه‌ای به اندازه معلمی، ظرفیت ایجاد خلاقیت و تأثیرگذاری به جهت اندازه، عمق، موضوع و مخاطب را ندارد، گفت: پایدارترین تحول و مادر تمام تحول‌ها، تحولی است که در انسان اتفاق می‌افتد، این شغل پایانی ندارد و معلمان، دائما می‌توانند صلاحیت‌های خود را گسترش دهند.

وی با اشاره به این که مهم ترین‌رکن سند تحول بنیادین داشتن معلم متفاوت است و سند باید ظرفیت خود را در تحقق صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان آشکار سازد. گفت: اکنون در مواجهه با بزرگ ترین چالش آموزشی قرارگرفته‌ایم، این شرایط با تمام مصائبی که داشت. امکان‌ها و ظرفیت‌های فوق العاده‌ای را در اختیار ما قرار داد که باید از آن‌ها به بهترین شکل استفاده کنیم.

وزیر آموزش و پرورش در پایان با تأکید بر این‌که انعطاف در روش‌ها و الگوهای تدریس و داشتن نوآوری، اصل ملی و جهانی است، گفت: همانطور که هیچ چیز جای مدرسه را نمی‌گیرد، هیچ پرده و صفحه نمایشی جای معلم را نخواهد گرفت.

گفتنی است.در ابتدای این نشست نمایندگان دبیران و آموزگاران مقاطع مختلف تحصیلی استان خراسان رضوی به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

/ایسنا

لینک کوتاه : https://reshtemaaref.com/?p=6026

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.