• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
    16
  • کد خبر : 5523
  • 18 بهمن 1399 - 10:04

رهبر انقلاب:نظام پادشاهی در ایران پوک شده بود بخاطر حضور مردم

رهبر معظم انقلاب،تظاهرات

رهبر معظم انقلاب اسلامی :

«روزی که محمّدرضا از ایران فرار کرد، در واقع رژیم پادشاهی از بین رفته بود. او دید ماندنش دیگر فایده‌ای ندارد. لذا مجسّمه‌ای از فرد بیچاره بدبختِ بدنامی که بدنامتر هم شد. درست کردند تا چند روزی رژیمِ در آستانه انحلالِ کامل را نگه دارند. او سی، چهل روز بر سرِ کار ماند. تا این‌که امام آمد و با یک اشاره دستِ ایشان، همه چیز روی هم ریخت. نظام پادشاهی در ایران پوک شده بود. به خاطرِ چه؟ به خاطرِ حضور مردم».

نقش انقلاب اسلامی

استعمارگران از قرنهای شانزده و هفده که وارد سرزمینهای شرق – از جمله سرزمینهای اسلامی – شدند. برای اینکه بتوانند. کاملاً کمند اسارت را به دست و پای این ملتها ببندند. و آنها را اسیر خود بکنند. شروع کردند. آنها را نسبت به گذشته‌ی خود، نسبت به داشته‌های خود، نسبت به مذهب خود، نسبت به آداب خود و نسبت به لباس خود بدبین کردن. اینها عبرت‌آموز است. کار به جائی رسید. که در زمان اوائل مشروطیت در این کشور، یک روشنفکر گفت: ایرانی باید از سر تا به پا فرنگی بشود!. یعنی دینش را، اخلاقش را، لباسش را، خطش را، گذشته‌اش را و مفاخرش را کنار بگذارد. و فراموش بکند.اما فرهنگ غربی، آداب غربی، رسوم غربی، تفکر غربی و روش و منش غربی را بپذیرد.

اینجور اعلان کردند. این فریاد مذلت‌بار را در کشور ما آن کسانی که به دین پشت کرده بودند.سر دادند.

معلوم است. وقتی یک ملت همه چیز خود را از دست داد. و از درون تهی شد. استعمار انگلیس براحتی میتواند بر همه چیز او – نفت او، ارتش او، دارائی او، دستگاه سیاسی او – تسلط پیدا کند. کار در دوران پهلوی به جائی رسیده بود.که شاه خائن برای اینکه فلان کس را بعنوان نخست‌وزیر معین بکند. مجبور بود با سفیر انگلیس – و بعدها با سفیر آمریکا – در میان بگذارد .و در واقع از او استجازه کند.و اجازه بگیرد. این تاریخ دردبار گذشته‌ی ملت ماست. این ضد عزت ملی است.

حکومتهای دیکتاتوری وابسته و فاسد، ملت ایران را از اریکه‌ی عزت فرود آوردند.نه علم او را توسعه دادند، نه دنیای او را درست کردند. بلکه آخرتش را هم از او گرفتند. و لباس اسارت بر او پوشاندند. انقلاب اسلامی در مقابل یک چنین وضعیتی قیام کرد. در مقابل یک چنین مصیبت بزرگی انقلاب اسلامی و امام بزرگوار ایستاد. و ملت ایران خون خود را در این راه نثار کرد و به پیروزی رسید.

دیدار مردم کردستان ۱۳۸۸/۰۲/۲۲

درباره رشته معارف بیشتر بخوانید.

لینک کوتاه : https://reshtemaaref.com/?p=5523

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.