• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
    7
  • کد خبر : 6830
  • 28 تیر 1401 - 16:29

مصاحبه سایت شبستان با حجت الاسلام خسروی معاون تربیتی معارف اسلامی

گزارش مصاحبه حجت الاسلام خسروی معاون تربیتی دفتر پشتیبانی علوم و معارف اسلامی با سایت شبستان را تقدیم شما می نمائیم.

حجت الاسلام خسروی مدارس علوم و معارف اسلامی

آغاز پذیرش مدارس معارف اسلامی دولتی/ استعداد و علاقه دو ملاک مهم برای جذب دانش آموزان

حجت الاسلام محمود خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار بخش قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، مدارس معارف اسلامی کشور را به شش نوع مدارس مطهری وابسته به مدرسه عالی شهید مطهری، مدارس صدرا وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی، مدارس هدی وابسته به جامعه الزهرا(س)، مدارس معارف اسلامی وابسته به حوزه‌های علمیه کشور، مدارس معارف دولتی و مدارس معارف غیر دولتی تقسیم کرد.

وی با بیان این‌که رشته معارف اسلامی در کنار رشته‌های ریاضی، انسانی و تجربی قرار دارد، تصریح کرد: مدارک مدارس معارف اسلامی نیز همانند سایر رشته‌ها از سوی وزارت آموزش و پرورش صادر می‌شود.
حجت‌الاسلام خسروی، تعداد مدارس معارف اسلامی دولتی کشور را ۳۸ عدد برشمرد که از این تعداد ۲۲ مدرسه دخترانه و ۱۶ مدرسه پسرانه می‌باشد و اظهار داشت: البته برای سال تحصیلی جدید شاهد افزایش تعداد این مدارس خواهیم بود چرا که در حال حاضر هم ۳۰ تقاضای جدید برای برگزاری کلاس‌های معارف داریم و هم براساس برنامه‌ریزی‌های وزارت آموزش و پرورش تعدادی از مدارس نمونه دولتی به جمع مدارس معارف اسلامی پیوسته‌اند.

معاون تربیتی دفتر پشتیبانی مدارس معارف اسلامی دولتی، قبولی در مصاحبه علمی، مستعد و علاقه‌مند بودن را از شروط مهم این مدارس برای پذیرش دانش آموزان برشمرد و تأکید کرد: هدف ما این است دانش آموزانی وارد این مدارس شوند که اولاً مستعد و ثانیاً علاقه‌مند به رشته‌های معارف اسلامی باشند.
وی ادامه داد: احکام، عربی، علوم قرآنی، اخلاق، اصول عقاید و تاریخ اسلام جزو دروس تخصصی مدارس معارف دولتی هستند و اگر فردی علاقه‌مند به این دروس نباشد، نمی‌تواند موفقیت خاصی را کسب کند.

حجت‌الاسلام خسروی، بهره‌گیری از اساتید مجرب و توانمند را از امتیازات مدارس معارف اسلامی دولتی برشمرد و اظهار داشت: مدارس معارف اسلامی دولتی از نیروهای توانمند آموزش و پرورش و همچنین طلاب مستعد حوزه‌های علمیه استفاده می‌کند.
وی با اشاره به این‌که دانش آموزان علاقه‌مند به تحصیل در مدارس معارف اسلامی دولتی می‌توانند برای کسب اطلاع از مدارس محل سکونت خود به مشاوران هدایت تحصیلی مدارس و یا منطقه مراجعه کنند، گفت: افراد می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۸۸۹۷۶۹۶۰ و ۸۸۹۷۶۹۵۷ با پیش شماره ۰۲۱ تماس گرفته و یا به سایت reshtemaaref.com مراجعه کنند.

معاون تربیتی دفتر پشتیبانی مدارس معارف اسلامی دولتی در پایان سخنان خود تعداد مدارس معارف اسلامی کشور را ۲۳۰ عدد دانست و یادآور شد: افرادی که در این مدارس تحصیل می‌کنند می‌توانند آینده شغلی و تحصیلی بهتری را رقم بزنند، چرا که اگر وارد حوزه یا دانشگاه شوند با معارف انسانی و اسلامی آشنا هستند.

لینک کوتاه : https://reshtemaaref.com/?p=6830

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.