• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
    30
  • کد خبر : 5629
  • 21 بهمن 1399 - 12:41

نمونه سوالات تستی و تشریحی درس تاریخ اسلام ۱

تاریخ اسلام 1

تاریخ اسلام ۱

درس تاریخ و به خصوص تاریخ اسلام از درس های اصلی رشتهٔ علوم و معارف اسلامی است که برای تمام پایه های دورهٔ متوسطه پیش بینی شده است. در این درس ها شما مهم ترین تحولات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی تاریخ را با تأکیدبر تاریخ اسلام و ایران می خوانید. هدف این درس ها انباشتن ذهن شما از پاره ای اسامی، سال ها و روزها نیست.بلکه مقصود شناخت و درک جریان مهم ترین تحولات تاریخی از گذشته های دور تا زمان کنونی است. شناختی که مورد نیازو ضروری هر انسانی است. زیرا هر چه در گذشته بیشتر تأمّل کنیم، هم خود و هم جامعهٔ خویش را بهتر می شناسیم.

همهٔ پدیده ها و رفتارهای فردی و اجتماعی، ریشه در گذشته دارد و با شناخت درست و دقیق این ریشه ها، می توانیم خود را واقعی تر ارزیابی کنیم. به همین دلیل است که بخش های قابل توجهی از آیات قرآن کریم و کلام بزرگان و دانشمندان به ذکر تاریخ و توصیهٔ مطالعه و تأمّل در گذشته اختصاص دارد.

از جمله سرمایه های بسیار مفید هم برای دانش آموز و هم برای معلم نمونه سوالات می باشند.

برای مورد دقت قرار دادن. یک مطلب خاص درسی قطعا استفاده از نمونه سوال یکی از راه های منحصر بفرد در این زمینه می باشد.بسیاری از مواقع فرد مطلب درسی را مطالعه کرده و به زعم خود بر آن مسلط می باشد که حل نمونه سوالات می تواند به وی در درک صحیح از اندوخته ها و تعلیمات خود کمک کند.همچنین بعضی از زوایای دروس با حل تمرینات و نمونه سوالات آشکار می شوند.

سایت رشته معارف در همین راستا اقدام به بارگزاری نمونه سوالات دروس مختلف این رشته از موسسات مختلف مانند موسسه پیام غدیر و موسسه مرآت می نماید.

نمونه سوالات حاضر کاری است از مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا.

لینک کوتاه : https://reshtemaaref.com/?p=5629

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۱
  1. ممنون از زحمات بی‌دریغ شما بابت ارسال فایل سوالات رشته معارف اسلامی

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.