• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
    25
  • کد خبر : 1474
  • 24 آبان 1399 - 11:02

تاریخ اسلام ۱ رشته علوم و معارف اسلامی

برای دریافت فایل pdf کتاب تاریخ اسلام ۱ به انتهای مطلب مراجعه کنید.


معرفی کتاب تاریخ اسلام ۱: یکی از دروس تخصصی رشته علوم و معارف اسلامی که دانش آموزان این رشته در پایه دهم می خوانند، درس تاریخ اسلام ۱ می باشد.

کتاب تاریخ اسلام ۱ از درس های اصلی رشتهٔ علوم و معارف اسلامی است. که برای تمام پایه های دورهٔ متوسطه پیش بینی شده است. در این درس ها شما مهم ترین تحولات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی تاریخ را با تأکید بر تاریخ اسلام و ایران می خوانید.

هدف درس تاریخ اسلام ۱ انباشتن ذهن شما از پاره ای اسامی، سال ها و روزها نیست. بلکه مقصود شناخت و درک جریان مهم ترین تحولات تاریخی از گذشته های دور تا زمان کنونی است. شناختی که مورد نیاز و ضروری هر انسانی است؛

زیرا هر چه در گذشته بیشتر تأمّل کنیم، هم خود و هم جامعهٔ خویش را بهتر می شناسیم.

همهٔ پدیده ها و رفتارهای فردی و اجتماعی، ریشه در گذشته دارد. و با شناخت درست و دقیق این ریشه ها، می توانیم خود راواقعی تر ارزیابی کنیم.به همین دلیل است. که بخش های قابل توجهی از آیات قرآن کریم و کلام بزرگان به ذکر تاریخ و توصیهٔ مطالعه و تأمّل در گذشته اختصاص دارد.

تاریخ اسلام ۱ به ارزش ٢ واحد درسی.جریان مهم ترین تحولات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را از بعثت رسول مکرّم (ص) . و ظهور اسلام در شبه جزیرهٔ عربستان تا حماسهٔ حسینی در کربلا در برمی گیرد.

مطالعه و تأمّل در این دوره، ضمن آنکه شما را با دورهٔ مهمی از تاریخ آشنا می کند. به تحکیم و تثبیت آگاهانهٔ مبانی اعتقادی شما به عنوان یک مسلمان کمک شایانی خواهد کرد.

توصیه می شود با استفاده از فهرست منابع و مآخذ کتاب تاریخ اسلام ۱ و با راهنمایی دبیر خود کتاب های دیگری با موضوعات کتاب تاریخ اسلام ۱ را مطالعه کنید.

در لابه لای متن هر درس از کتاب تاریخ اسلام ۱ پرسش هایی در قالب « فکر کنید و پاسخ دهید »، درج شده، تا شما را به تأمّل و تفکردربارهٔ برخی پدیده های تاریخی وارد سازد.

و نیز در فرایند تدریس کتاب تاریخ اسلام ۱، مشارکت فعّال داشته باشید. مرور درس، پیش ازتدریس و نیز مطالعهٔ جانبی، آمادگی بیشتری برای شما ایجاد می کند.تا در مباحثات کلاسی در حین تدریس شرکت کنید.
همچنین، فعالیت های پایانی هر درس با عنوان « اندیشه و جست وجو » را به صورت گروهی و با هدف یادگیری عمیق تر انجام دهید.

کتاب تاریخ 1 رشته علوم و معارف اسلامی

برای دریافت کتاب تاریخ اسلام ۱ اینجا کلیک کنید.

 

سایر کتاب های رشته علوم و معارف اسلامی :
کتاب های پایه دهم
کتاب های پایه یازدهم
کتاب های پایه دوازدهم

لینک کوتاه : https://reshtemaaref.com/?p=1474

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.