• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
    3
  • کد خبر : 7352
  • 08 آبان 1402 - 9:31

فراخوان ارائه نظرات و پیشنهادها جهت بازنگری و اصلاح آیین نامه اجرایی مدارس

شورای عالی آموزش و پرورش در راستای اجرای سیاست مدرسه محوری فراخوان ارائه پیشنهادها و نظرات درباره «آیین نامه اجرایی مدارس» را اعلام کرد.

به گزارش روابط‌عمومی شورای آموزش و پرورش؛ با توجه به اتمام زمان اجرای آزمایشی آیین نامه اجرایی مدارس در پایان سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۲ دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش فراخوان ارائه نظرات و پیشنهادها جهت بازنگری و اصلاح این آیین نامه را اعلام کرد.

 در این فراخوان آمده است: با توجه به تحولات محیطی، اقتضائات، شرایط و نیازهای حال و آینده دانش آموزان و جامعه ایجاب می کند برای استفاده بهینه از منابع و امکانات آموزش و پرورش، اداره مدارس مبتنی بر اسناد بالادستی به ویژه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باز تعریف شود.

فراخوان ارائه نظرات و پیشنهادها جهت بازنگری و اصلاح آیین نامه اجرایی مدارس

فراخوان ارائه نظرات و پیشنهادها جهت بازنگری و اصلاح آیین نامه اجرایی مدارس

همچنین در این فراخوان آمده است، در راستای سیاست «مدرسه محوری» و واگذاری اختیارات و قدرت تصمیم گیری به مدارس، انعطاف پذیری در روش ها، شفاف سازی، مسئولیت پذیری و پاسخگویی، توسعه مشارکت همه جانبه عوامل سهیم و مؤثر در مدرسه به ویژه خانواده ها (ظرفیت های درون مدرسه و محیط پیرامونی) توسعه یافته و جایگاه مدارس به عنوان کانون اصلی تعلیم و تربیت و محل کسب تجربیات یادگیری ارتقا یابد و بر اثربخشی و کارآیی آن افزوده شود.

از این رو «آیین نامه اجرایی جدید مدارس»، به استناد بند ۸ سیاست های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش کشور، مفاد سند تحول بنیادین و وظایف و اختیارات شورای عالی آموزش و پرورش بازنگری و در سال ۱۴۰۰ تصویب و برای اجرای آزمایشی (به مدت ۳ سال) به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده است و در پایان سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۲  اجرای آزمایشی آن به پایان می رسد.

بدین وسیله از مجریان، فرهنگیان، صاحب نظران و پژوهشگران حوزه تعلیم و تربیت، مراکز علمی و دانشگاهی دعوت می شود، پیشنهادها و نظرات خود را درباره این آیین نامه از طریق سایت شورای عالی آموزش و پرورش به نشانی http://www.sce.ir/ و پست الکترونیکی(ایمیل) ravabet.sce@medu.ir به دبیرخانه شورای عالی ارسال نمایند.

برای دریافت فایل آیین نامه اجرایی مدارس اینجا کلیک کنید.

لینک کوتاه : https://reshtemaaref.com/?p=7352

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.