• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
    19
  • کد خبر : 5040
  • 25 دی 1399 - 15:21

از صبر و نماز در مشکلات و ناگواری ها کمک بخواهید

وَاسْتَعِینُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلَاهِ ۚ وَإِنَّهَا لَکَبِیرَهٌ إِلَّا عَلَى الْخَاشِعِینَ ﴿۴۵﴾

از صبر و نماز [برای حل مشکلات خود و پاک ماندن از آلودگی ها و رسیدن به رحمت حق] کمک بخواهید و بی تردید این کار جز بر کسانی که در برابر حق قلبی فروتن دارند دشوار و گران است.بقره ۴۵

ازصبر و نماز کمک بجویید

از صبر و نماز یاری  جویید

 جهانی که ما در آن زندگی می‌کنیم لبریز از حوادث تلخ و شیرین است. حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله بیماری ها،فوت عزیزان و بسیاری دیگر از اتفاقات ناگوار که در زندگی هر انسانی پدید می آید. و هر یک از ما با برخی از این حوادث روبرو میشویم. اینک این پرسش پیش می‌آید که آیا در مقابل این سختی ها راهی وجود دارد. که از پا در نیاییم و با امید و انگیزه به زندگی خود ادامه دهیم ؟

خداوند مهربان در این آیه پاسخ این پرسش را به ما داده است دو چیز نیرومند را به ما معرفی کرده که اگر از آنها کمک بگیریم هیچ مشکلی نمی‌تواند ما را افسرده و مایوس کند.

چرا برای ادامه تحصیل رشته معارف اسلامی را انتخاب کنیم؟

اولین یاور بزرگ صبر است.

آری صبر و مقاومت و تحمل مشکلات یک قدرت درونی است. که اگر انسان آن را داشته باشد همچون دریایی خواهد شد. که سیل های بزرگ و گل آلود هرگز نمی‌تواند آن را کثیف و متلاطم کند. بلکه آنقدر وسیع است که همه آشفتگی ها را در خود حل می کند. به راستی که صبر کلید پیروزی و کامیابی است.

تاریخ لبریز از داستان‌های پیروزی مردمی است. که با صبر و استقامت پله‌های ترقی را طی کرده اند. در خاطرات هشت سال دفاع مقدس می خوانیم. که آزادگانی که سالها در چنگال رژیم بعث عراق اسیر بودند. به جای غصه خوردن و نابود کردن جسم و روح خود. به حفظ کردن قرآن و آموختن زبان های زنده دنیا و علوم دینی و دروس دیگر اهتمام کردند. و پس از آزاد شدن معلوم شد که بسیاری از آنان حافظ قرآن یا مسلط به چند زبان زنده دنیا هستند.

صبر و ظفر هر دو دوستان قدیمی است “در اثر صبر نوبت ظفر آید” البته همانطور که باید در برابر مشکلات صبر کرد. باید در ترک گناهان هرچند لذت بخش باشند. و نیز عمل به دستورهای خدا هرچند دشوار باشند استقامت ورزید.

دومین یاور بزرگ نماز است.

نماز وسیله ارتباط ما با منبع نیرو و قدرت در جهان است نماز ما را با کسی مرتبط می‌کند. که تمام هستی ما در اختیار اوست. سلامت ثروت قدرت زیبایی هوش و هر آنچه ما فکر می کنیم که می‌تواند ما را خوشبخت کند. در اختیار خداست. نماز ما را به درگاه او می‌برد ما در نماز اجازه پیدا می‌کنیم که خواسته‌هایمان را از او بخواهید. و به یاد می آوریم که جهان با همه لذت ها و ناکامی هایش برای اوست. و ما به وجود آمده ایم تا خشنودی او را به دست آوریم. و اگر مشکلی هم به ما می رسد با یاد خدا آن را تحمل می کنیم.

آری هر گاه مشکلی برای بزرگان دین ما پیش می آمد به نماز می ایستادند و از آن کمک می گرفتند امام ششم ما شیعیان نیز به ما توصیه فرمود. که هر وقت غم و اندوهی از غم های دنیا به دل ما وارد شد. وضو بگیریم و دو رکعت نماز بخوانیم و از خدا بخواهیم آن مشکل را برطرف کند. 

منبع : مرکز طبع و نشر قرآن کریم

ادعای دوستی امامان(ع) بدون پیروی از دستورهای آنان کافی نیست.

لینک کوتاه : https://reshtemaaref.com/?p=5040

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.